onsdag 3 mars 2010

Jag söker arbete inom kontor/administration - min arbetslivskompetens

Jag är mycket lösningsfokuserad och resultatorienterad och van vid att sätta gränser och arbeta målinriktat under tidspress med stort engagemang. Min IPU Profilanalys visar att jag är grön/gul och jag har mycket god datavana. Som person är jag noggrann och har ansvars- och servicekänsla samt samarbets- och initiativförmåga. Mina kunskaper i svenska och engelska är bra och jag har lätt att uttrycka mig i tal och skrift. Jag har stor känsla för det skrivna ordet och på fritiden skriver jag egna böcker, skrivandet är ett stort intresse för mig.

Som administratör och kundservicemedarbetare lärde jag mig att lyssna och vara lyhörd för kundernas behov. Som kundservicemedarbetare var jag ”ansiktet utåt” i företaget, som är en viktig roll i/för ett företag. Jag har lätt för att skapa nya relationer samt att jag på ett effektivt och snabb sätt kan ta fram underlag för vidare information vid förfrågningar inom mitt ansvarsområde både internt och externt. Jag har även upprättat muntliga avtal och beställningar i nära samarbete med medarbetare och varit ansvarig för god kundvård och även upprättat skriftliga projekt i form av uppsatser på Högskolan.

Mina tidigare arbetsplatser har varit:
På Proffice i Gävle som registrerare av ansökningar till EU-projekt

På Open Care AB i Gävle som lärling som delprojektledare; IT-stöd inom äldrevården för ett tryggare hemmaboende

På TeliaSonera Sverige AB i Gävle som administratör och inom kundservice/sälj

Mina utbildningar är yrkesteknisk Högskoleexamen, 60 poäng, YTH Administration och ekonomi, med följande kurser:
Matematik, Ekonomi, Datorsystem, Organisation, Kommunikation, Marknadsföring, Samhällsekonomi, Engelska, Personaladministration

och även

40 poäng/Pedagogik samt övriga kurser:
Pedagogik, Berättardidaktik, Kostvanor och näringslära ur ett hälsoperspektiv

Jag har kursintyg från Marknadspunkten på följande kurser:
Engelsk affärskommunikation, Kund och leverantörsreskontra, Visma SPCS Administration, Löneadministration Visma SPCS löneprogram

och även

Logica, grundkurs i Palasso Lön, med följande behandlade avsnitt:
Nyanställning, avslut, lönehändelserapportering, retroaktiv beräkning, utskrift av fasta rapporter, koppling till PA samt behörighet

Jag har arbetat ideellt på Friskis&Svettis som värd/receptionist och är för närvarande volontär på Anhörigcenter, som samtalsledare för anhöriggrupper. I samband med att jag blev volontär gick jag en cirkelledarutbildning på Studieförbundet Vuxenskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar