torsdag 18 mars 2010

Tre krafter som ger förändring

Krisen, slumpen och coachen. Tre förändringskrafter som kan hjälpa dig när du behöver komma vidare i livet/arbetslivet.

Vi människor är vanedjur och det är inte lätt att verkligen förändra saker i våra liv bara genom att tänka till och fatta ett beslut. Det kan därför ofta vara en oönskad händelse (krisen), en oväntad chans som dyker upp (slumpen) eller stöd och vägledning från någon annan (coachen) som får oss att ta steget.

Det stämmer i alla fall bra in på mig och mitt liv. Ur en kris kan det komma något positivt i slutändan. Personer jag har träffat vid speciella tillfällen har gjort att jag kommit vidare på ett bra sätt. Coacher, både vänner och professionella, har kommit med många bra tips som jag har tagit till mig. På så sätt har jag gått vidare i livet med nya insikter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar